
Původní železniční most (již
neexistuje, byl zbourán v roce 2015
a nahrazen mostem novým) byl zajímavým technickým řešením: kolej
byla položena ve výšce 10 metrů na třech hlavních příhradových
obloukových polích o rozpětí dolní mostovky 64,4 metru. Na každém
břehu k obloukovým polím přiléhala dvojice příhradových polí s
přímými hlavními nosníky o rozpětích 27,6 metru. Pilíře mostu byly
fundovány 11,6 a 12,6 metrů pod normální hladinu řeky. Stavba mostu
dosahujícího celkové délky 334,5 metru trvala pouhé dva měsíce, od 5
listopadu 1897 do 10. ledna 1898. Pro umožnění průtoku vody byl
násep trati na žalhostické straně přerušen prolukou s příhradovou
konstrukcí o rozpětí 38,8 metru. Úsek z Lovosic do Litoměřic byl
slavnostně otevřen dne 18. října 1898 a krom stanic Lovosice státní
nádraží (Lobositz StEG) a Litoměřice-teplické nádraží (Leitmeritz-Teplitzer
Bahnhof) na něm ležela ještě stanice Žalhostice.
zdroj - http://www.trat087.info/


Poslední fotografie starého mostu před
rekonstrukcí - denik.cz
![]()
Rekonstrukce železničního mostu
Z průběhu rekonstrukce mostu - irozhlas.cz
Rekonstrukce mostu - rozhlas.cz
Litoměřice horní nádraží - Lovosice před
rekonstrukcí mostu
![]()
Přeprava mostní konstrukce u Žalhostic

POSLEDNÍ AKTUALIZACE
24.11..2022